Forside Træningsprogrammer Form-booster cykelprogram 12-ugers træningsprogram

Form-booster 12-ugers træningsprogram

hvis du vil forbedre formen langsigtet

Vil du gerne bygge formen grundigt op, så du kan præstere dit maksimale?

Form-booster træningsprogram forbedrer din form så hurtigt som muligt. 12-ugers træningsprogrammet er til dig, der vil booste formen de næste 12 uger. Det kan være, at du har et vigtigt cykelløb eller et mål om at komme i bedre form, og du har 12 uger til det, eller det kan være, at du skal kunne cykle fra ham din ven, der også har købt en racercykel.

Træningsprogrammet varer i 12 uger og er for alle niveauer. Du får 12 uger spækket med effektive og varierende intervaller, og der er anvisning af både watt, puls og ‘følelse’.

Prøv træningsprogrammet nu og mærk resultaterne!

Læs mere om træningsprogrammet:

Vil du stadig gerne læse lidt mere om træningsprogrammet? Fair nok, så læs med her, så håber jeg, at du får svar på dine eventuelle spørgsmål om programmet.

Hvorfor vælge træningsprogram til cykling?

Et træningsprogram fra Landevejscykling.dk sikrer dig, at du helt klart og entydigt formål. Mange begår den fejl ikke at træne med en klar grund. De træner blot for at træne. Problemet er, at de aldrig bliver særlig meget bedre, og de risikerer at ‘gå i stå’.

De bliver demotiverede og kroppen responderer ikke længere godt på træningen, og derfor forbedrer de heller ikke deres form. Det skyldes, at de ikke træner struktureret og med et formål. Med et træningsprogram for Landevejscykling.dk får du et klart formål, som sikrer dig, at du opnår dine mål.

Form-booster træningsprogrammet indeholder:

  • Effektive og varierende intervaller
  • Den rette balance mellem hård træning og hvile/restitution
  • Anvisning af både watt, puls og ‘følelse’ – dermed noget for alle

Skal jeg vælge et 4-ugers eller 12-ugers form-booster træningsprogram?

Det afhænger af, hvad du ønsker at opnå.

Hvis du vil blive bedre og stærkere meget hurtigt, fordi der for eksempel er et cykelløb inden for den nærmeste 2,5 måned, så skal du vælge 4-ugers form-booster træningsprogram. Træningsprogrammet booster din form, men vil du holde topformen og undgå, at formen går ned, anbefaler vi, at du vælger vores 12-ugers form-booster, da der her er fokus på at holde topformen.

4-ugers form-booster træningsprogram er super hårdt i løbet af de første tre uger (bliver uge for uge hårdere og hårdere i tre uger), så vi anbefaler, at du allerede har trænet lidt i forvejen på et tidspunk, inden du begynder på programmet, da du ellers vil kunne få skader.

Lyt altid til kroppen. Træningsprogrammet er hårdt for at give den bedst mulige effekt, og hvis du følger programmet, vil du helt sikkert også kunne se resultater efter de blot 4 uger!

Hvis du derimod ikke har nogen deadline (eller først deadline for topform længere ude i fremtiden), og bare gerne vil i bedre form, skal du vælge 12-ugers træningsprogrammet. Det tager længere tid for dig at ramme topformen, men til gengæld vil du have den fordel, at formen er bygget grundigere op. Det betyder, at du vil kunne holde topformen længere, end hvis du kun har bygget topformen op i løbet af 4 uger.

Er træningsprogrammet også for nybegyndere og kvinder?

Ja, vores form-booster træningsprogram kan benyttes af alle. 4-ugers træningsprogrammet kan dog være lidt hårdt for kroppen, hvis du slet ikke har trænet de seneste par år – vælg derfor i stedet 12-ugers træningsprogrammet, hvis det er tilfældet, hvor du får bygget formen lidt mere roligt op.

Ellers, ja: træningsprogrammet er for alle uanset niveau. Det vil sige, at du både vil kunne benytte træningsprogrammet, hvis du er nybegynder og øvet – kvinde eller mand – ung eller ældre.

Hvad skal jeg bruge af udstyr for at bruge form-booster træningsprogrammet?

Det er meget simpelt: en cykel.

I princippet skal du ikke bruge andet. Det vil dog være gavnligt, hvis du ligeledes har en cykelcomputer, hvor du kan se puls og også meget gerne watt. Men det er ikke nødvendigt med wattmåler for at kunne følge form-booster træningsprogrammet.

Fordelen ved wattmåleren er dog, at du vil kunne følge med i dine forbedringer. Det vil sige, at du vil kunne følge med i, om du kommer i bedre form af at følge træningsprogrammet. Vi anbefaler derfor, at hvis du vil have det bedst mulige indblik samt den mest effektive træning, at du træner med wattmåler. Hvis du ikke har en wattmåler, kan du læse vores artikel Stages wattmåler – komplet guide til køb

Form-booster træningsprogram
– 12 uger